Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Více informací
Přijmout všechny cookies Personalizovat
Přijmout zvolené cookies

THUNDERBOLT - 26inchový bagger

Letošní čtrnáctidenní pobyt na Mušovských jezerech při EBF a Super Rally jsme si okořenili testovacími jízdami úžasných prezentačních motocyklů Custom Chrome, kteří tam prezentovali novou modelovou řadu motocyklů vytuněných doplňky Bolt On and Ride pro letošní rok, jedná se o 5 motocyklů, co do rozsahu počínaje Sportsterem a konče tímto Baggerem a i jeden Indian Scout.

Thundebolst



Autor článku: Pavel Růžek

Tento článek vyšel v Easyriders vydání 4/2017

Easyriders 4/2017

Motorová brzda

Nyní se podívejme na tento Bagger Thunderbolt, je to pořádný divočák poháněný motorem Milwaukee Eight. Thunderbolt je vůbec prvním baggerem poháněným motorem Milwaukee Eight a jedním z mála customů postavených na tomto modelu Harley-Davidson FLHXS.

Nový motocykl na přestavbu a neomezený přístup k dílům katalogu Custom Chrome Europe dostali již poněkolikáté němečtí Thunderbike, aby jako jedna z pěti dalších zkušených firem předvedla své umění a za použití výměny dílů z katalogu CCE postavili luxusní motocykl.

Když Harley-Davidson představil vloni motor Milwaukee Eight pro modely roku 2017, nebylo to nic nečekaného. Twin Cam je hodně dobrý motor, ale sloužil od roku 1999 na modelech Dyna a Touring a od roku 2000 na motocyklech s rámem Softail.

Stoupající nároky na ochranu životního prostředí a omezení hlučnosti mechanických dílů byly dány politickými okolnostmi, ne potřebou nahradit spolehlivý a dobře výkonný motor, který byl už u některých sériových modelů motocyklů navýšen z 88 kubických inchů (1 442 ccm) na 110 (1 803 ccm) – a ještě šílenějších 120 (1 966 ccm) a 130 kubických inchů (2 130 ccm) na customech.

Ačkoli je vlastně motor Milwaukee Eight „politicky vynuceným“ motorem, tak Harley udělal dobrou práci a zachoval co nejvíce z charakteristiky. Je to stále ten poctivý vzduchem chlazený Big Twin, co se týče výkonu, od začátku motor nakopne zadek a dá o sobě znát. Takže mise za splněním nesmyslných norem je splněna, vlk se nažral a motor zůstal celej a prodloužil život Harleyů poháněných klasickým V-Twinem na další desetiletí. Než dají všechno do elektriky...

Při zachování sériového motoru a rámu je tento bagger radikální už jen s tímto extrémně velkým předním kolem. 26 inchů, přitom je stále možné jej použít bez úprav rámu, tady je použitý kit „Daytona“ pro Baggery. Řiditelnost motocyklu zůstala na sériových parametrech a obrovské přední kolo neznamená žádné extrémní gyroskopické efekty při rychlé jízdě. Motocykl se vede do zatáček s naprostou suverenitou. Kolo je RevTech, design „Velocity“, pasuje na brzdové kotouče a plně spolupracuje s HD ABS. Na zadku motocyklu zůstalo sériové kolo.

Rick´s je dalším velkým pojmem pro díly na baggery. Na tento projekt přidal řídítka „Touring“ pro modely Street Glide. Ty padnou do ruky naprosto parádně a posez je při jízdě doslova královskej a zpětný zrcátka v masce k nim pásly naprosto parádně, nikde nic netrčí a v kombinaci s těmito opičáky fungují naprosto dokonale.

Thunderbike upravil všechny doplňky na bagger – kufry, zadek motocyklu, protáhlé kryty na nádrži, boční výplně, základnu pro sedlo, panel na nádrži... Tohle všechno dopomohlo motocyklu k dlouhému a protáhlému vzhledu, který určuje bagger, především když systém Legend Air Suspension je v „nízké“ pozici. Na sériové nádrži jsou nalepené hlavy nádrže, vyrobené z NYB polymeru vstřikováním se super vysokou silou. Zní to divně, ale výsledek protáhlé nádrže je mnohem levnější a lehčí, než klasická kovová nádrž. Všechny karosářské díly snadno namontuje šikovný mechanik, Custom Chrome má k dispozici i videoklipy, jak to udělat. Küryakyn přidal svoje želízko do ohně stylovými světly, Bahn přidal gripy, nohy jezdce si můžou udělat pohodlí na plotnách „Banana Boards“ od Cycle Smiths. Jedno je jasné: tenhle motocykl je určen pro jízdu na dlouhé vzdálenosti. Můžete si na něj namontovat pár praktických doplňků jako držák na mobil od RAM Mounts nebo kit „Super Lizard Maximus“ s osmi světly od Küryakynu, který se ovládá přes bluetooth.

Přesto, že vnitřnosti 107kubického motoru Milwaukee Eight zůstaly nedotčeny, dokonce výrazné hlavy cylindru, které „dělají“ vzhled motoru, jsou sériové, na vstřikování byl přidán dvoubarevný Thunderbike Powerfilter-Kit – a pěkný dunivý zvuk je vysílán do úplně nového výfukového systému Supertrapp od Kerker, který také přidá na stylu nového motoru. Výfukový systém je leštěný v dílně Thunderbike a teď na něm nejsou vidět žádné švy. Po instalaci otevřených výfuků a sání bylo nezbytné udělat optimalizaci palivové mapy řídicí jednotky motoru. Optimalizace byla provedena pomocí profesionálního tuningového systému Diag4Tune a brzdy Smart Power Bench od českého výrobce Actia CZ. Optimalizace map, nebo chcete-li tuning, je převážně založen na měření palivové mapy motoru pod zátěží na brzdě a následném nahrání optimalizované mapy přímo do řídicí jednotky motoru. A to bez instalace jakéhokoli přídavného elektronického modulu ani úpravy kabeláže motocyklu, které mohou snižovat spolehlivost stroje. Tímto byly odstraněny výkonové díry v některých provozních režimech a motocykl Thunderbolt získal lepší křivku točivého momentu a větší výkon s minimálním vlivem na spotřebu paliva, jak jsme si mohli sami vyzkoušet.

Horst Rösler, Pavel Růžek

 

Pro první focení si vzal přilbu sám ředitel Custom Chrome Andreas Scholz a jako pasažéra přibral modelku Julii. Náš vydavatel a šéfredaktor Easyriders v jedné osobě Pavel Růžek měl možnost motocykl otestovat na Mušově. Tady je jeho názor:

Tento Bagger co do designu rozhodně nepřehlédnete, je to nádherná přestavba, která budí velký obdiv. Ta samá superlativa patří hlavně i pro jízdu, která je pro tento cesťák vlastně nejpodstatnější. Vzduchový podvozek si poradí hravě i s kvalitou českých silnic, nádherné designové odlehčené přední kolo vede lokomotivu plnou obrovskýho krouťáku naprosto suverénně do každé zatáčky. Do řídítek, do těch jsem se zamiloval, tento posez je pro mě naprostou jedničkou, to samé platí o výfucích. Zvuk je příjemně dunivý, budí přirozený respekt Harley-Davidsonu, přitom nikoho neobtěžuje. Děkuji CCE, že jsem měl tu možnost projet celou letošní flotilu prezentačních motocyklů a mnohem více za to, že svou intenzivní prací dělají svět úprav motocyklů nám všem dostupnějším a snadnějším...

Pavel Růžek

TECHNIKA

Název: Thunderbolt
Majitel:Custom Chrome Europe
Místo: Grolsheim, Německo
Rok: 2017
Montáž: Thunderbike
Čas: 6 týdnů
Dokončeno: březen 2017
Model: Harley-Davidson 2017 FLHXS

MOTOR

Rok a značka: 2017
Model: Harley-Davidson
Zapalování: HD
Obsah: 107 kubických inchů (1 745 ccm)
Vzduchový filtr: Thunderbike dvoubarevný Powerfilter-Kit
Výfuky: Kerker od Supertrapp
Ostatní: Advanced Tuning dongle H-D Models 06-17 od DIAG4TUNE

PŘEVODOVKA:

Rok/značka: 2017 sériová HD Touring Milwaukee Eight
Rychlosti: 6rychlostní overdrive
Řazení: nožní

LAK:

Lakýrník: Kruse-Design, Ingo Kruse
Barva: House of Kolor

RÁM:

Rám: HD
Rok: 2017
Úhel: sériový HD + Bolt-On Bagger Rake Kit Daytona pro HD modely Touring
Natažení: žádné
Tlumiče: Legend Air Suspension
Vidlice: sériové HD + Arlen Ness Hot Legs
Ostatní: Thunderbike Bolt-On Bagger Rake Kit Daytona 

KOLA:

Velikost: přední 3,5x26“ RevTech „Velocity“ Chrome, zadní 5,5x18“ sériové HD
Náboj: RevTech
Pneu: Metzeler
Brzdy: RevTech
 

www.Custom-Chrome-Europe.com

VYBAVENÍ:

Řídítka: Rick´s Motorcycles „Touring“
Blatníky: Dirty Birds Concept
Přední světlo: HD + Performance Machine Grill a Küryakyn Accent Lights
Zadní světlo: Kellermann „Bullet“
Stupačky: Cycle Smiths
Elektrika: HD, Thunderbike
Palivová nádrž: sériová nádrž upravená kryty Thunderbike Dirty Birds Concept Stretch-Covers a panelem „Dirty Dash“
Olejová nádrž: sériová HD, měrka Arlen Ness
Sedlo: Dirty Birds Concept a Thunderbike
Rukojeti: Bahn Grip set
Zrcátka: OEM Rushmore Batwing 

ODKAZY:

Custom Chrome Europe